יוגה
ד"ר-מוניה יונוביץ - מסטר רייקי- יוגה-ויפאסנה

יוגה

ד"ר מוניה יונוביץ

יוגה- YOGA

יוגהציק- YOGAQIK

יוגה

יוגה על כסא לגיל השלישי --

יוגה עם כסא למתחילים ולאלה שאינם גמישים --

יוגה למתקדמים --

לקביעת פגישה עם ד"ר מוניה יונוביץ שלחו ווטסאפ לנייד 0544532536

אפשר לשלוח מייל - myunovits@gmail.com

איך הפכתי בזכות הסיפור שלי למורה ליוגה

בפעם הראשונה ש"נתפס לי הגב התחתון" היה בגיל 19!
 החל מתחילת שנות ה שלי 20 חזרה התופעה המבאסת הזו אחת לשנה.
אז הייתי שוכבת על הרצפה עם רגליים על הכסא, עד יעבור זעם.

 בשנות ה30  המצב החמיר ואירועים של גב תפוס תפש אותי פעמיים בשנה ואם לא די בזה התחלתי לסבול מכאבי ברכיים בהליכה.

אז שמעתי על שיעורי יוגה שנפתחים במתנ"ס השכונתי ושיוגה יכולה לעזור לכאבי גב.

החלטתי לנסות..

 התחלתי לתרגל יוגה עם גמישות של איש פח וריכוז 0, אך לאט התחלתי להרגיש טוב יותר והכאב העמום בגב התחתון שליווה אותי עד כה הלך והתפוגג.

התמדתי בתרגול היוגה גם בשהותי כמדענית בארצות הברית שם למדתי להדריך, כשחזרתי לארץ ב1997 התחלתי להדריך יוגה.

 ראיתי שעם כל התועלת שיש בתנוחות היוגה יש בעיות הנובעות בין השונים של גופינו אנשי החברה המערבית  לגופם של ההודים: אנחנו יותר כבדים ופחות גמישים.
מצב זה חייב אותי לעשות התאמות.

למדתי טכניקת שחרור והרפיה אצל רות אלון ז"ל תלמידתו של פלדנקייז ולמדתי תרגול צ'יקונג משחרר כתפיים  אצל קרובת משפחה.
התחלתי להשתמש בטכניקות של רות אלון וטכניקות מצ'יקונג לשחרר איברים שונים שבהם מופעל בתרגול היוגה עומס, על הכתפיים או הברכיים.

דרך זו אפשרה לי ללמד אנשים במגוון רחב של מצבים גופנים ובמנעד גדול של גילאים: מגמישים ובריאים עד למוגבלים לישיבה על כסא.

העובדה שכעת בגיל מבוגר אני משוחררת מכאבים  בגב ובברכיים למרות נקודת הפתיחה הנמוכה שלי (גמישות של איש פח זוכרים?) הראתה לי שאוכל לעזור לכל אדם כמעט בכל מצב כדי לפעיל את גופו ולהניע את מחזור הדם.

 

יוגה על כסא  לגיל השלישי

יוגָצ'יק על כסא

תנוחות היוגה מבוססות על מודעות לגוף ומפעילות את כל שרירי הגוף , גם שרירים שאינם זוכים להתייחסות  בפעילויות גופניות שונות (שרירי העיניים, אצבעות הרגליים ועוד)  ותנועות צ'יקונג משמשות לשחרור אחרי תנוחות המפעילות עומס על איבר מסויים

אבל מה עושים מי שאינם יכולים  לבצע תנוחות בעמידה, או לקום מאסאנה בשכיבה עקב בעיה פיזית  כלשהיא או סתם עייפות בגיל השלישי ?

 עבורם יצרתי יוגצ'יק על כסא

תנועות היוגה גם המאתגרות שבהן התאמתי לביצוע בישבה על כסא. המתרגלים לומדים לבצע תנוחות בצורה מדויקת כשהם יושבים על כסא.

לעיתים יש תנוחות שעדיף לבצע בעמידה אבל תמיד נציג את האופציה לבצע את אותה תנוחה בישיבה.

 

מחירון  לכל סוגי יוגה בקבוצות ופרטני        

 

מחירון עבור שיעור של 60 דקות 

 

שיעור  פרטני בבאר שבע     100

 

שיעור פרטני מרחוק בזום    100

 

קבוצה עד 6 בפארק או בבית  40

 

מחיר ל-5 מפגשים פרטניים   420

 

מחיר ל-5 מפגשים בקבוצה  160  

 

מחיר  ל-10 מפגשים פרטניים 800

 

מחיר ל-10מפגשים קבוצתיים 300

 

יוגצ'יק למתחילים – עם כסא ולאלו שעדיין אינם גמישים

יוגה הנעזרת בכסא אינה שונה באופן מהותי מהיוגה המאתגרת .

ההבדל המרכזי הוא שבתרגילים (אסאנות) הדורשות גמישות, שבהן יש להגיע לריצפה המתרגלים מגיעים אל הכסא ומבצעים את התנוחה בדיוק רב.

באופן זה ניתן לבצע כמעט את כל תנוחות היוגה שבסופם נשלב את תנועות הצ'יקונג לשחרור והרמוניה.

בשימוש בכסא נבנת לאט לאט הגמישות ומתרגלים הנעזרים בכסא יכולים בסופו של דבר להגיע גם לרצפה ולבצע תנוחות מאתגרות בשלמות. 

יוגה צ'יק- לתקדמים ולמתרגלים באופן קבוע

נכתב על ידי ד"ר מוניה יונוביץ מסטר רייקי מורה ליוגה ורייקי.

מושג יוגה פירושו איחוד. איחוד גוף נפש או במילה יותר מוכרת לנו – מודעות.
במערב אנו מכירים את ההאטה יוגה שזו היוגה של התנועה.
הביצוע של תנוחות היוגה (אסאנה- asana) דורש מהמתרגלים ריכוז ומודעות לכל תנועה המבוצעת באיטיות, דברים שאנו אנשי המערב מתקשים בהם.
האסאנות שביוגה מותאמות לגוף הדקיק ולעצמות הקלות יותר של מרבית ההודים.
לחלק מאיתנו תנוחות אלו תובעניות מאוד ואף יכולות להזיק אם נעשות ללא מודעות .
תנוחות היוגה מתרגלות את כל חלקי הגוף לרבות אצבעות ידיים ורגלים, עיניים ונחיריי האף, אזורים שאינם מתורגלים בדרך כלל בפעילויות גופניות אחרות . הודות לתרגול של כל חלקי הגוף היוגה מביא לשיפור בזרימת הדם. כתוצאה שיפור בכאבים בכל חלקי הגוף
העבודה ההוליסטית על כל חלקי הגוף משפרת את הגמישות, מחזקת ומשפרת מצבו של הגב ואת מצב הברכיים ומונעת כאבי גב וכאבי ברכיים.
הביצוע האיטי והמודע של האסאנות משפר ריכוז ויוצר רוגע ושחרור מלחץ וממתח נפשי.
אבל נוכחתי במשך השנים שחלק מתנועות היוגה עלולות ליצור נזק ללא שחרור מתאים.
התחלתי להשתמש בתנועות שלמדתי אצל רות אלון , מתלמידותיו של פלדנקרייז על מנת לשחרר את שורש כף היד לאחר הפעלת עומס עליה ושחרור הברכיים לאחר תנוחות יוגה קשוחות כמו "ראש פרה"
כשהתחלתי לסבול מכאבי כתפיים וצוואר ראיתי שהדבר היחיד ששיחרר אותי מכאבים מייסרים אלו היו תרגילי צ'יקונג לאזור הכתפיים והצוואר.
בדקתי אלו תנוחת יוגה עלולות ליצור עומס על אזורים אלו ונוכחתי להפתעתי שתנוחות רבות מאוד דורשות הפעלת עומס הגוף כולו על יד אחת או על שתי הידיים, לאורך זמן.
עומס זה מעלה את צפיפות העצם אבל גם יוצר דחיסות בכתפיים ובצוואר.
תרגול תנועות הצ'יקונג לאחר תנוחות אלו מאפשר לנו ליהנות משני העולמות
לכן יצרתי שיטה הנקראת יוגה-צ'יק Yoga-qig בה משולבים תנועות צ'יקונג בתנוחות היוגה.
באופן מיידי קיבלתי פידבק מיידי מתלמידותיי על שיפור במצב הכתפיים והצוואר

ברוריה סקלי רפואה סינית Tcm רפלקסולוגיה -דולה - תזונה 0547575190 קליניקה בתל אביב

כתיבת תגובה